Ak začne ťažné vozidlo jazdnej súpravy brzdiť, tlačí príves svojou hmotnosťou na ťažné vozidlo, a tým predlžuje brzdnú dráhu jazdnej súpravy. Nájazdová brzda je zariadenie, ktoré využíva zotrvačnú hmotnosť prívesu na aktivovanie jeho brzdového systému, čim zabezpečí jeho autonómne brzdenie. Je to spoľahlivý mechanický princíp, ktorý je navyše automaticky plynule regulovaný. Nájazdový brzdový systém je možné použiť na prívesoch až do maximálnej hmotnosti 3500 kg, a v niektorých prípadoch poľnohospodárskych, pomalobežných prívesov to môže byť aj viac. Firma KNOTT ponúka nájazdové brzdy buď mechanické (ovládanie kolesových bŕzd pomocou brzdových lán) alebo hydraulické (kolesové brzdy ovládané pomocou hydraulického okruhu). Dostupných je tiež niekoľko vyhotovení s rôznymi spôsobmi montáže na ťažné oje prívesu, či dokonca celé ťažné oja s integrovanou nájazdovou brzdou. Samostatnou skupinou sú potom výškovo nastaviteľné ťažné oja, ktoré umožňujú pripojenie prívesu za ťažné vozidlá s rôznou výškou ťažného zariadenia.
Sila, pôsobiaca v horizontálnom smere medzi ťažným vozidlom a prívesom pri brzdení, zatláča ťažnú tyč do telesa nájazdovej brzdy, čím aktivuje prevodový mechanizmus brzdového systému prívesu, ktorý je cez brzdové laná spojený s kolesovými brzdami, a dochádza k brzdnému účinku.
Princíp funkcie je rovnaký ako pri mechanickom prevedení, s tým rozdielom, že ťažná tyč cez prevodový mechanizmus tlačí priamo na hydraulický brzdový valec, umiestnený v nájazdovej brzde, ktorý tak za pomoci hydraulického média ovláda brzdové valčeky v kolesových brzdách.
Pri oji kruhového alebo štvorcového prierezu (KNOTT nájazdové brzdy typu KR a KV) je možné integrovať celý nájazdový brzdový systém priamo do oja, čím je zabezpečené veľmi kompaktné technické riešenie a jednotlivé komponenty nájazdovej brzdy sú tak ideálne chránené pred nežiadúcimi vonkajšími vplyvmi. Takáto nájazdová brzda sa dodáva ako homologovaný komplet s dĺžkou oja podľa želania zákazníka.
A round or rectangular drawbar tube can be bent into the shape of a swan neck to increase the height of a coupling point to a towing vehicle. The magnitude of this height-displacement depends on the homologation of the particular drawbar and ranges from 50 mm to 220 mm. This drawbar type is mostly used in cases, when adhering to the legally specified trailer coupling height is problematic or the demand for integrating the overrun system into the trailer drawbar is present.
Aby mohol byť príves v prevádzke ťahaný ako osobnými, tak aj nákladnými vozidlami, musí sa jeho oje vedieť prispôsobiť rôznym výškam ťažných zariadení. Na to slúžia výškovo nastaviteľné oja. V našom sortimente sú pre tento účel k dispozícii nasledovné typy:
KHD
Unikátna inovácia firmy KNOTT Slovensko. Veľmi komfortné a jednoduché ovládanie plynulého nastavenia výšky pomocou jedinej kľuky. Všetky časti mechanizmu a v prípade brzdenej verzie aj časti systému nájazdovej brzdy, sú efektne skryté a chránené vo vnútri oja. Toto elegantné riešenie bolo v roku 2005 ocenené aj národnou cenou za dizajn. Nebrzdené prevedenie je označované ako KHDU.
KHA

Klasický systém nastavovania výšky pomocou dvoch zubových spojok. Konštrukčne jednoduchší, no užívateľsky oveľa náročnejší systém nastavenia výšky než pri oji KHD. Na zjednodušenie nastavenia výšky je v ponuke aj doplnkové príslušenstvo v podobe pomocného zdvíhacieho mechanizmu s plynovou vzperou. Brzdové lano nájazdovej brzdy je vedené bokom popri oji.
KHV
Princípom funkcie totožný systém, ako u oja KHA, no bez nájazdovej brzdy. Pomocou tohto typu oja vieme riešiť nastavovanie výšky až do nosnosti 6500 kg, kedy už býva ovládanie bŕzd zabezpečené prostredníctvom pneumatického brzdového systému.
If the drawbar of a parked trailer takes an undesired space (e.g. a mobile retail stand, by which the owner pays for the total area taken by the trailer), it is favourable to use a drawbar that can be folded away or easily dismounted. KNOTT offers two solutions here. Either it is the use of a toothed knuckle allowing the drawbar to fold up or dismount if needed, or it is a pin-lock system allowing the front drawbar section to fold 90° sideways in both directions.